EL MISSATGE DEL RECTOR PER LA PASQUA 2026!
«Per què busqueu entre els morts el qui viu? No és aquí. Ha ressuscitat»(Lc 24, 5-6 ). Aquest és el missatge que les dones que anaven a visitar la tomba de Jesús, van sentir el matí de Pasqua. Elles són testimonis que la pedra havia estat apartada, Déu ha ressuscitat Jesús d’entre els morts. L’amor de Déu ha estat més fort que la mort. Ara està demostrat que només l’amor té la darrera paraula. Només l’amor pot derrotar la mort.
Els cristians d’avui, sovint, ens identifiquem més amb el Divendres Sant. La Passió, el patiment, la injustícia, la sang, la guerra,… tots en som víctimes o ens identifiquem amb les víctimes. La mort és glorificada i les nostres pantalles s’omplen de tragèdies de tota mena. Estem tan acostumats a la serietat dels funerals que no sabem què fer amb la força nova del mati de Pasqua; tan acostumats a viure com a víctimes que mai no ens sentim alliberats. Són tan pesades les làpides que ens tanquen dintre els sepulcres d’una vida difícil que pensem que ni Déu les podrà remoure.
No. La Pasqua és el dia de l’alegria, de la mort vençuda, el dia sense mortalles, sense pedres …
Però, hi ha una pregunta legítima: Es pot celebrar la Pasqua quan a bona part del món és Divendres Sant? És possible la joia quan tanta gent segueix crucificada?
I tant que si. No es pot celebrar la Pasqua de qualsevol altre manera. L’alegria pasqual no té res a veure amb la satisfacció d’uns homes i dones que celebren complaguts el benestar propi, aliens al dolor dels altres. No és una alegria que es viu i es manté a base d’oblidar els que només coneixen una vida desgraciada.
L’alegria pasqual és una altra cosa. Estem alegres, no perquè han desaparegut les creus i les guerres ni perquè han cessat les llàgrimes, sinó perquè sabem que Déu vol la vida, la justícia i la felicitat dels dissortats. Un dia, «eixugarà tota llàgrima dels seus ulls, i ja no hi haurà mort, ni hi haurà més plors, ni crits, ni dolor» (Ap 21, 4). Un dia, tot això haurà passat.
Aleshores, la nostra alegria pasqual s’alimenta d’aquesta esperança. No ens hem d’oblidar els qui pateixen, al contrari, ens deixem commoure i afectar pel seu dolor, deixem que ens incomodin i molestin. Saber que Déu farà justícia als crucificats no ens torna insensibles. Ens anima a lluitar contra la insensatesa i la maldat fins a la fi dels temps. No ho hem d’oblidar mai: quan fugim del patiment dels crucificats no estem celebrant la Pasqua del Senyor, sinó el nostre propi egoisme.
MOLT BONA BONA PASQUA A TOTHOM, AL·LELUIA, AL·LELUIA!!!
Algunes fotos de les nostres celebracions durant la Setmana Santa:




Diumenge de Rams



Dijous Sant



Divendres Sant



Dissabte Sant
