BENEÏT EL QUI VE EN NOM DEL SENYOR » (Mt 21,11) :
CARTA DELS BISBES DE LES DIÒCESIS AMB LA SEU A CATALUNYA DAVANT LA VISITA DEL PAPA LLEÓ XIV

A les portes de la propera visita del Sant Pare Lleó XIV a casa nostra, els bisbes de les diòcesis amb seu a Catalunya manifestem el goig i l’esperança que genera aquest esdeveniment en tots nosaltres. Els nostres bisbes diuen: «volem convidar totes les comunitats cristianes de casa nostra a viure aquesta visita com una experiència viva de fe. «Alceu la mirada», és la invitació d’aquests dies per fixar-nos altra vegada en Jesús ». I afegeixen que: «La creu encimbellada, que corona la basílica de la Sagrada Família de Barcelona i que Lleó XIV beneirà, és expressió de la necessitat de mirar amb fe Jesucrist, mort i ressuscitat, esperança nostra».
Els nostres bisbes ens recorda que el Papa Lleó es vol presentar com a pelegrí de la pau i l’esperança. Ells diuen: «Desitgem que aquesta visita sigui un clar ressò de la pau del Crist ressuscitat, sempre «desarmada i desarmant». La veu profètica del Papa és expressió del seu deure, com a enviat a anunciar l’Evangeli de la pau per tot el món. Us convidem a afegir-vos al clam del Papa a favor de la pau, i donar-li el nostre escalf. Acompanyar-lo en aquesta visita no vol ser res més que una expressió de pau i d’esperança en un món nou».
Per això, els nostres pastors conviden totes les comunitats cristianes de Catalunya «a incrementar aquests dies la pregària pel fruit de la visita del successor de Pere, «perpetu i visible principi i fonament de la unitat» (LG 23). Tant de bo, que amb aquesta visita ens descobrim urgits a seguir afavorint i consolidant arquitectures d’esperança, de bondat i d’alegria, espais de Déu que rebutjant tota mena de reducció i polarització, ens concedeixi la gràcia de comprendre aquest temps que vivim. Que ben a prop de Maria, sota l’advocació de Montserrat, no ens deixem mai arrossegar per la confusió, ans el contrari, a esdevenir instruments humils d’un món nou, que neix del Crist mort i ressuscitat.
Per llegir la carta dels bisbes integralment, cfr: https://www.bisbatvic.org/ca/noticia/carta-dels-bisbes-de-les-diocesis-amb-seu-catalunya-davant-la-visita-del-papa-lleo-xiv.
COM ENS PODEM PREPARAR CONCRETAMENT?
Per preparar-nos de manera molt concreta a la visita del Papa, els nostres pastors han pensat a preparar una pregaria especifica per aquest viatge. Ens conviden a pregar cada dia pel Papa i pels fruits espirituals de la visita. Aquí de seguida teniu la dita pregaria. La utilitzarem comunitariament a partir del diumenge 10 de maig, un mes abans de la visita a Catalunya. Però des d’ara, us convido a resar sobretot pel bon èxit espiritual d’aquesta visita.
PREGÀRIA PER LA VISITA
Déu, Pare bo,
que en el vostre Fill Jesucrist ens crideu a alçar la mirada
i a descobrir en la creu l’esperança que no defrauda,
us demanem pel vostre servent, el papa Lleó,
a qui heu posat com a pastor de la vostra Església:
acompanyeu-lo amb la força de l’Esperit Sant
en la seva visita a la nostra terra,
perquè confirmi els vostres fills en la fe,
enforteixi la comunió de la vostra Església
i ens impulsi a viure amb alegria l’Evangeli.
Feu que, en celebrar l’Eucaristia,
font i cimal de la vida cristiana,
siguem reunits en la unitat
i aprenguem a entregar-nos com Crist es va lliurar per nosaltres.
Mogueu els nostres cors
perquè, atents a la veu del vostre Fill,
sapiguem reconèixer-lo en els pobres i en els qui pateixen,
especialment en aquells que arriben a nosaltres cercant esperança,
i així siguem enmig del món
artesans d’acollida, de pau i de fraternitat.
Us ho demanem per Jesucrist, el vostre Fill, Senyor nostre,
que viu i regna amb vós en la unitat de l’Esperit Sant
i és Déu pels segles dels segles.
Amén.
