L’EMBLEMÀTIC AVET DE SANT JOAN ENDERROCAT PEL VENT
El temporal de vent que va afectar el Ripollès el diumenge 15 de març del 2026, ha fet caure el centenari avet del monestir de Sant Joan de les Abadesses, un símbol incontestable de la nostra vila. El centenari arbre ha caigut a la matinada d’aquest diumenge sobre un dels absis del monestir. Segons alguns testimonis, feia uns anys que se li va construir un nou anell metàl·lic al voltant del tronc per substituir l’antic anell de pedra que amb el creixement de l’arbre s’havia esquerdat. Aparentment, amb aquesta operació, s’han tallat alguns arrels d’aquest avet, fet que el va deixar poc arrelat. Per les generacions que l’han vist de sempre i per tots els Santjoanins/nes, es un símbol que se’n va, s’haurà de trobar un altre símbol que, amb el temps, servira la mateixa causa. No hi ha res que duri per sempre!
Una Santjoanina, lamentant aquest trist esdeveniment, diu: «El vent no només ha fet caure un arbre; ha trencat un silenci antic, ple de memòries que s’arrelaven profundament a la terra. Durant més d’un segle, aquell tronc ferm havia vist passar estacions, riures i llàgrimes, havia ofert ombra sense demanar res a canvi. Ara, estès sobre el sòl, sembla descansar per primera vegada, com si la natura li hagués concedit un últim sospir. I en el buit que deixa, no només hi falta la seva presència, sinó també una part del temps que mai no tornarà.”
Algunes fotos:








